Velkommen som deltaker i Toppidrettsveka

Nedenfor finner du viktig informasjon om arrangementet. 

Er du i tvil angående påmelding, send oss en mail på info@norwayevents.no

 

 

Informasjon juniorklasser
Pga. situasjonen med Covid-19 har vi vært nødt til å redusere antall deltakere til et minimum. Derfor vil det dessverre ikke bli arrangert konkurranser for juniorklasser i år. Vi ønsker velkommen tilbake neste år.

 

 

Informasjon seniorklasser

 

Generelt

Både damer og herrer stiller i alle konkurransene og alle konkurransene teller i «touren» Det er kun 24 herrer og 24 damer som er «kvalifisert» til å få stille i de to første konkurransene.

De 20 beste fra hhv. dame- og herreklassen etter konkurransene på Hitra og Aure, får anledning til å stille i finalen i Granåsen.

 


Beregning av sammenlagtkonkurransen i Toppidrettsveka
I den første konkurransen på Hitra (20 km intervallstart klassisk) anvender vi resultatet i sekunder / minutter. I sammendraget, vil maks. «tapstid» for denne konkurransen være 5 minutter.

 

I den andre konkurransen på Aure (1,5 km sprint klassisk) anvender vi poengskalaen til FIS World Cup.

Her omgjøres poengene til sekunder. For førsteplass får du 100 poeng og 100 sekunder i bonus, for andreplass 80 poeng og 80 sekunder i bonus osv.

 

Lagledermøtet
Vil bli gjennomført via teams. Vi kommer tilbake til tidspunkt for gjennomføring

 

 

Smittevern og sikkerhet

Smittevern
Smittevernplanen for Toppidretsveka beskriver løpernes opptreden før, under og etter at konkurransene. Denne vil bli tilsendt alle løpere og trenere i god tid før arrangementet. I tillegg  finner dere smittevernplanene for arrangementet nederst på denne siden. Det forutsettes at alle har satt seg godt inn i  Toppidrettsveka sine retningslinjer for smittevern  før man ankommer arrangementet.

Dette vil også bli gjennomgått  under lagledermøtet.

 

Sikkerhet
Under alle rulleskikonkurransene er det påbudt med hjelm og briller.

 

Rulleski
I alle rulleskikonkurransene stiller arrangør med rulleski. Dette er Swix Standard klasse II hjul. 

 

Utdeling av startnummer

20. august – Hitra
Sekretariatet blir plassert på hurtigbåten, som tar løperne fra Tjeldbergodden (Kjørsvikbugen) og til start på Ulvan.

 

21. August – Aure
Misjonshuset ved Aure Stadion.

Adressen er: Flatmarka 21 – 6690 Aure

 

22.August – Granåsen
1. etasje i det nye administrasjonsbygget i Granåsen. Adressen er: Smistadgrenda 13 – 7026 Trondheim

 

Garderober

 

Pga. situasjonen rundt Covid-19 og retningslinjer for smittevern, blir det ikke lagt opp til dusjing etter målgang. Løperne tildeles omskiftingsrom før og etter konkurransene.

Hitra før start - på hurtigbåten

Hitra etter målgang - i kommunebygget rett ved målgang på Fillan

Aure – før, under og etter sprintkonkurransene i kjelleretasjen på Misjonshuset

Granåsen – i gymsal i det nye administrasjonsbygget. Rett ved start / målgang.

Dusjing skjer på eget rom på Tjeldbergodden i Aure.

 

 

Klasseinndeling Toppidrettsveka

 

Kun to klasser:
Damer senior: født før 31.12.2001

Herrer senior: født før 31.12.2001

 

 

Velkommen til Toppidrettsveka

Praktisk og administrativ informasjon til løpere og trenere finner dere her: Velkomstskriv